Bodmin Moor, Lanhydrock House en Port Isaac

Reislog van onze trip naar Cornwall in mei 2013
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Bodmin Moor, Lanhydrock House en Port Isaac

Bericht door Pieter »

22 Mei 2013 - Wadebridge, Verenigd Koninkrijk

Jaja, een volle agenda voor vandaag. Omdat Lanhydrock House pas om 11 uur open ging zijn we eerst over Bodmin Moor gereden. Het weggetje bracht ons langs Dozmary Pool waar volgens de legende Excalibur in gegooid is, opgevangen door een arm en daarna nooit meer terug gezien.
Het meertje zou bodemloos zijn, maar na een droogte in 1859 en 1976 bleek het helemaal niet diep te zijn, het was zelfs helemaal opgedroogd. Het zwaard is nooit gevonden :knip2: .
Hierna zijn we rond het Colliford Lake gereden wat eigenlijk naast Dozmary Pool ligt. Het heeft toch wel een speciale atmosfeer, zo'n Moor. De grond zweeft onder je voeten, wat eigenlijk niet gek is gezien de enorme laag turf die er ligt. Onderweg hebben we het ros ook nog maar een zak haver gegeven, want met al dat klimmen en dalen lust hij wel wat extra's.
Om kwart over 11 stonden we voor de deur van Lanhydrock House, alwaar we meteen al verrast werden door het mooie park wat er omheen ligt. Het tuintje en park samen beslaat zo'n 360 hectare en ligt in een prachtige vallei.
Als eerste zijn we het huis gaan bekijken. Het mooie hier is dat je binnen foto's mag maken, maar dan uitsluitend zonder flitslicht. Eigenlijk wel logisch, fel licht beschadigt de oude stoffen en daarvan hebben ze nogal veel. Het is een flinke tour door het huis, want bijna alles is te bezichtigen.
Hierna hebben we nog een deel van de tuinen en parken rondom het huis bekeken, want alle 360 hectare bekijken is een beetje te veel van het goede. De boshyacintjes staan nog in volle bloei en ondanks dat een deel van de rododendron's hun piek al hebben gehad was er nog heel veel kleur te zien in de tuinen.
Een rododendron is het noemen wel waard, de King George. Nog nooit hebben we zulke grote bloemen aan de rododendron gezien. Helaas hadden ze geen stekje meer voorradig, anders hadden we er eentje mee genomen. Tegen de tijd dat die zo groot is als de struik die we gezien hebben wonen we vast niet meer op ons stekkie in E :lach2:
De Snow Queen is trouwens ook het vermelden waard, ook deze geeft grote bloemen en bloeit in trossen. Na al het gebanjer zijn er om 2 uur weer vertrokken, misschien dat er nog een boodschapje gedaan moest worden en daarvoor wilden we naar een farmshop waar nogal voor geadverteerd wordt.
Omdat deze farmshop (Trevathan Farmshop) op de weg naar Port Isaac ligt hebben we dat alleraardigste oude vissersplaatsje ook met een bezoekje vereerd. De lucht is blauw, de oceaan azuur en de wind straf. Een perfecte combi eigenlijk. Het is fris op de wind, maar in de luwte bakt het zonnetje er flink op los. Beide hebben we inmiddels al een kleurtje opgedaan :knip2:.
Als je dan in een vissersdorpje bent en je ziet grote levende bruine krabben aan land brengen, dan moet er natuurlijk ook eentje opgepeuzeld worden. Een Port Isaac Crab salade was dus mijn maal voor de dag en geloof me, zo lekker heb ik krab nog nooit gegeten. Alle vlees van 1 krab op een gemengde salade, het bruine krabvlees netjes apart in een bakje en een bakje knoflookmayo er bij. Pure weelde :happy: .
De burger van Margreet zag er trouwens ook perfect uit, niks voorgeperste rommel, een echte home made burger. Na dit lekkere maal zijn we maar weer eens richting het huisje gereden, het is inmiddels kwart over 4 geworden en de farmshop moet ook nog bezocht worden.
Eerlijk is eerlijk, het ziet er prachtig uit, veel producten van lokale boeren en andere mensen die hun producten aan de man willen brengen, maar de prijzen zijn er ook naar. Eigenlijk is het geen farmshop meer, maar een deli met allerhande bijzaken die niks met goed eten te maken hebben.
Nee, geef mij dan maar Hector's Farmshop in Wedmore :knip2: .
Hup, naar huis, we hebben inmiddels al gegeten, brood hebben we ook al gescoord, dus we hoeven niks meer en willen gaan relaxen. De foto's moeten nog gedaan worden en natuurlijk ook het schrijven van deze stukje hoort bij het ritueel.
Volgens mij heb ik wel genoeg vertelt, ik ga de pootjes maar eens omhoog leggen. Morgen zal er vast nog meer volgen.

:klap1: , Pieter
Gebruikersavatar
Gast

Re: Bodmin Moor, Lanhydrock House en Port Isaac

Bericht door Gast »

Conny:

23 mei 2013
Jammer dat jullie Excalibur niet hebben gevonden,maar wel lekker hebben gegeten hihi
gr conny
Gebruikersavatar
Mirjam
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2015, 07:07
Contacteer:

Re: Bodmin Moor, Lanhydrock House en Port Isaac

Bericht door Mirjam »

Mirjam:

23 mei 2013
Heerlijk hè die verse crab, ik heb die daar ook gegeten en worden ter plekke voor je klaargemaakt :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Cornwall 2013”