Weer thuis

Reislog van onze trip naar Cornwall in mei 2013
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Weer thuis

Bericht door Pieter »

26 Mei 2013 - Eersel, Nederland

Helaas, het zit er weer op en we zijn dus weer thuis. Gisteravond hadden we beide niet echt de fut meer om de klapjap tevoorschijn te halen en nog een stukje te schrijven, sterker nog, om half 10 was het licht al uit :knip2:.
De terugreis ging eigenlijk heel voorspoedig, het meeste verkeer leek naar de kust te rijden, terwijl wij de andere kant op gingen. Bij Stonehenge hadden we een klein beetje vertraging, maar dat was al ingecalculeerd. We weten dat het op een mooie dag altijd een drukte van jewelste is bij de stenen cirkel.
In tegengestelde richting leek de file almaar langer te worden toen we Stonehenge voorbij waren. Arme mensen met kindjes in de auto, want niet alleen de verveling zal z'n tol geeist hebben, maar ook de warmte. Het zonnetje scheen namelijk volop.
Net voor London liep het helaas voor ons ook fout, een drukte van belang daar en eenmaal op de grote ring rondom de stad duurde het ook nog even voordat het eindelijk weer begon te rijden.
Daarna werden we gewaarschuwd voor lange wachttijden een stuk verderop. Met de blik op de kaart dachten we slim te zijn om er eerder af te gaan, maar helaas waren er meer mensen zo slim :sad2: .
Gelukkig was het een mooie route en met het stapvoets rijden hadden we ruim de gelegenheid om de omgeving te bekijken.
Om 10 over 4 stonden we dan toch bij het hotel waar we de nacht zouden doorbrengen, al met al toch een lange dag dus, want we waren om kwart voor 9 al op pad.
Het hotel, eigenlijk een motel, is prima, een nette kamer en een prima bed, dus dat viel alweer mee. De eetgelegenheid was een ander verhaal, het is zo'n keten van "restaurants". Een kaart met van alles en nog wat en alles is tegen bijbetaling uit te breiden met "lekkere" dingen.
De eerste indruk van het personeel was niet al te best, maar Cat, het meisje wat ons later tijdens het eten bediende was alleraardigst en deed haar best om het ons naar de zin te maken.
De entrecote en de rib-eye waren helaas niet al te best, de salade was de dag er voor al overleden en de rest was ook niet echt om over naar huis te schrijven. We zijn beslist geen klagers, maar dit was toch niet wat we van het eten hadden verwacht.
We zijn er netjes behandeld hoor, ze hebben een flink deel van de rekening gehaald met het excuus dat het lastig was om goed vlees te krijgen. (Ik weet wel beter :knip2: )

Vanmorgen waren we al op tijd wakker en na de koffie, een :rook: en de nodige was perikelen zijn we om 8 uur aan het ontbijt aangeschoven. Volgens de kaart een breakfeast, maar wij houden het op een gewoon breakfast. Niks op aan te merken, gewoon een goeie hap om de dag mee te beginnen.
Om 9 uur waren we weer op pad, op naar Dover om de boot te nemen. Uiteraard waren we er al veel te vroeg, maar met de voetbalwedstrijd in London in gedachten wilde ik het niet riskeren om in druk verkeer te laat te komen.
Het was deze keer flink drukker op de oversteek en ja hoor, het stikte er van de Duitsers, de ene vrolijk met een kater, de ander bedompt met een kater :knip2:. De boot was mooi op tijd los van het dok en ook weer aan het dok, alleen was het pas half 4 voor we van boord reden.
Voor de reis naar Cornwall had ik nog op de website voor het Belse verkeer gekeken of er wegwerkzaamheden waren, maar daar stond toen niks vermeld. Helaas, voor Brugge was het meteen al raak en later voor Gent nog een keer. Al met al heeft dat een uur reistijd gekost, waardoor we pas om 7 uur thuis waren.
Toch wel een beetje balen als je op de thuisreis zo lang in de file komt te staan, maar dat mag de pret niet drukken.
Cornwall is een prachtige trip geweest, vooral de kust is er schitterend en we zullen mensen zeker aanraden om ook eens die kant op te gaan. Wij hebben inmiddels alweer een idee waar de volgende trip naar de UK ons zal brengen, maar dat is voor later.
Natuurlijk willen we iedereen bedanken voor het meelezen en speciaal de mensen die gereageerd hebben op onze perikelen. Tot een volgende keer.

:klap1: :klap5: Pieter en Margreet
Gebruikersavatar
Gast

Re: Weer thuis

Bericht door Gast »

Conny:

27 mei 2013
Was weer een mooi verslag we hebben genoten van de foto's
Was even bang dat er niets over eten in zou staan,
Maar gelukkig kwam dit bij het laatste stukje nog ruim aan bod hihi
gr klaas & conny
Gebruikersavatar
Gast

Re: Weer thuis

Bericht door Gast »

Ebo:

27 mei 2013
Hoi Pieter en Margreet
Ik heb met vol bewondering jullie reis verslag gelezen
Ik heb dan niet elke dag op jullie blog gelezen
Maar ik heb me vandaag de tijd genomen om het te lezen
En ik moet zeggen jullie hebben weer genoeg gedaan op jullie reis
En ondanks ik niet elke dag heb gelezen
Ben blij dat ik nu wel heb gedaan
En kan alleen maar zeggen
ik hoop dat jullie er van hebben genoten

Groetjes Ebo
Plaats reactie

Terug naar “Cornwall 2013”