Weer terug op het honk.

Reislog van onze trip naar Derbyshire in mei / juni 2015
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Weer terug op het honk.

Bericht door Pieter »

Het is weer voorbij, time flies when you're havin' fun. Nou is een week natuurlijk ook niet heel lang, maar 7 dagen en die vliegen voorbij.
Vanmorgen zijn we al vroeg opgestaan, want het plan was om zo rond een uur of 6 de terugreis aan te vangen. Gisteravond hadden we al het een en ander in de auto geladen en vanmorgen na de ochtendrituelen is de rest in het ruim verdwenen.
Ik kan me vergissen hoor, maar naar mijn gevoel zijn de spullen die we meegenomen hebben gegroeid in Hollington :knip2: :lach2: . Maar met enig uitgekiend stuwadoorswerk hebben we alles toch een plekje kunnen geven.
De reden dat we zo vroeg op pad wilden is simpel te raden, op de heenweg hadden we nogal wat vertraging opgelopen en we hadden al de boot van 14:00 uur geboekt. Verder wou ik, mocht er nog tijd voor zijn, nog even winkelen en wel om een paar mooie lamsbouten te bemachtigen :happy: .
De reis naar Dover ging eigenlijk heel voorspoedig, buiten de werkzaamheden op de M1 hebben we eigenlijk geen oponthoud gehad. Wat een verschil met de heenweg.
Onderweg hebben we nog een paar stopjes gemaakt, want op deze leeftijd worden de billekes al snel doof en moet het bloed weer de kans krijgen om te circuleren :knip2: . Tegen half 12 reden we Dover binnen en omdat m'n schatje bij Maidstone op een kaartje het adres had gezien van een super store bracht Billy ons zonder mankeren op de gewenste plaats. Net op tijd mag ik wel zeggen, want van al dat billen schudden was er nog het een en ander wakker geworden en gelukkig hadden ze bij Morrisons daar de juiste voorzieningen voor.
Hierna ben ik de winkel in gelopen op zoek naar lamsbout en weet je, ik had nog mazzel ook. Had ik bij Tesco Nieuw Zeelands lam gezien, hier hadden ze vers British Spring Lamb, van een lokale slager nog wel. Dat is helemaal een traktatie, want dat is in Nederland niet te krijgen. Omdat ze zo lagen te lonken heb ik er 2 meegenomen, want op één been kun je niet lopen. Trouwens, de prijs was nog vele malen beter dan de Nieuw Zeelandse, dus dat was mooi meegenomen :-) .
Na de hele handel goed ingepakt te hebben zijn we naar de terminal gereden, alwaar we om 12:20 uur al netjes in de rij stonden.
We kregen nog even een schouwspel van moeder natuur, namelijk een onweersbui die vanaf het Kanaal het land op trok. De ferry was mooi op tijd en we waren al snel aan boord. We kunnen de weg inmiddels blindelings vinden op de boot, dus gauw naar voren om een hapje eten te bemachtigen. Chicken Tika Masala stond onder meer op het menu en die zag er erg goed uit. De keuze was snel gemaakt en ik moet zeggen dat het uitstekend smaakte :ja: .
Zo hé, ik had even een pauze genomen met het schrijven van dit bericht, want ook de innerlijke mens moet af en toe versterkt worden, toen er hier dicht in de buurt de bliksem insloeg. Wat een klap was dat, volgens mijn inschatting was die inslag maximaal 600 meter hier vandaan :bang2: .
Ow ja, het eten aan boord. Een portie friet was er voor m'n lief en die was zoals altijd eigenlijk weer erg goed. De overtocht verliep erg gladjes, het zonnetje was er bij en de zee was erg kalm. Boven Frankrijk zagen we de buien al hangen en nadat we van boord waren gegaan zagen we al gauw dat de weg nat was geweest.
Op een gegeven moment haalden we de bui in en begon het te regenen en daarmee begon de ellende :sad2: . Voor Jabbeke reden we de file in en al met al hebben we tot aan Gent niet echt op kunnen schieten. Na Gent leek het beter te worden, ware het niet dat op de andere rijbaan een vrachtwagen was gekanteld. :rol:
Uiteraard moet iedereen dan zo nodig kijken, met uiteraard een file tot gevolg :nee: .
En ja hoor, Antwerpen, hier liepen we helemaal vast doordat er een ongeval was gebeurd. Belse automobilisten? :mep3: .
Het weer was knudde inmiddels, regen en onweer :regen1: , daarom was het goed opletten, want voor je het weet heb je zo'n stuntpiloot binnen. Nou weten we dat er op het laatste stuk naar huis wegwerkzaamheden zijn, maar dat rijdt normaliter goed door en omdat het vrijdag is verwachtten we niet heel veel problemen meer. Helaas, ondanks het slechte weer en het drukke verkeer moesten er zo nodig rijbaan geleiders gelegd worden met als gevolg ........ jullie raden het al, file. :boos: .
Voorlopig heb ik wel weer even genoeg gezien van Bels, wat een ellende weer.
Al met al was het 21:30 voor we thuis waren. Nu zit ik onder het genot van een lekker potje bier :bier: dit verhaaltje te schrijven, met buiten nog steeds een flink onweer. De conclusie van deze vakantie? The Peak District is heel mooi, maar voor ons te druk. Ook hebben we het idee dat de luchtkwaliteit niet altijd even best is gezien mijn gesnotter en de aanvallen van clusterhoofdpijn van Margreet. Misschien heel kort door de bocht, maar wij zijn meer mensen voor de kust en de rust.
Toch hebben we weer genoten van al het moois wat de Britse eilanden te bieden hebben en we gaan zeker weer terug. Er is nog heel veel te ontdekken en te bekijken en daarover hopen we jullie later nog veel meer te kunnen vertellen.
Voor nu is het weer back to normal, bedankt voor de belangstelling voor ons reis log en de reacties. Tot een volgende keer.

:hallo: :hallo: , Pieter


Laatst omhoog gehaald door Pieter op 05 jun 2015, 22:27.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Derbyshire 2015”