Vreemde dag ...

Reislog van onze trip naar Derbyshire in mei / juni 2015
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Vreemde dag ...

Bericht door Margreet »

Ja, laat ik het zo maar noemen. Het begon heel normaal, lekker kalm aan gedaan vanmorgen en om half 10 zijn we vertrokken met als doel Ashbourne (vlakbij gelegen stadje) om wat extra te pinnen en een geschikte supermarkt te spotten. En jawel: we reden zonder iets te ontdekken pardoes het dorp weer uit :klap2: . Tja, vooraf effies niet googelen, dan krijg je dat :ja: , Never mind, dat kon later ook nog wel, we hadden nog pondjes zat, zowel om de heupen als in de beurs. We zijn gewoon het Peak district in gereden, op weg naar Buxton, een Victoriaans stadje met bronnen en prachtige gebouwen. Blijkbaar iets voor de upper class, zo rond 1880! Onderweg door mooi gebied gereden, weer iets nieuws voor ons, qua landschappen in GB. Niet te geloven hoeveel gezichten dit land heeft. Uiteraard hebben we zoveel mogelijk kleine tussendoor-weggetjes gezocht, wat dan heerlijk rustig en kalm rijden is. In Buxton zelf hebben we wat door het park gelopen, de tourist information bezocht en lekker geluncht bij Upstairs at Charlotte's, erg leuk tentje. Downstairs hadden ze chocolaatjes en cake's en koekies :snack: , zag er allemaal erg goed uit!
Daarna zijn we op dezelfde manier weer terug gereden om het nog eens te proberen in Ashbourne. De grote super hadden we in eerste instantie NOG niet te pakken, maar een kleinere Marks & Spencers had ook wel wat aanvulling voor onze provisiekast. Bij het afrekenen ging het mis. Niks nada noppes betalen ... noch met pinkaart, noch met credit kaart. Dan voel je je toch knap lullig!! Gelukkig hadden we nog genoeg cash om af te rekenen en met hulp van de aardige kassa meneer hadden we snel de super-supermarkt gevonden, waar je ook kunt pinnen. Maar weer hetzelfde verhaal: no money for us, daar word je niet vrolijk van :mep1: . Weer thuis gekomen kwamen we er met behulp van internet en een telefoontje naar NL achter dat er een grote storing bij onze bank was. GVD, je zal maar willen tanken en geen centjes in de portometniks hebben!! Ik zou Pedro nog in onderpand moeten geven :lach1: als ze 'm willen hebben :green: .
Maar goed, om kort te gaan: I am to old for this shit!! Heb mogen betalen met een fikse hoofdpijnaanval, stom gedoe :zucht2: ! Afijn, we hebben allebei een lekkere tuk gedaan en inmiddels (zegt men) is de storing weer opgelost. Toch morgen eerst maar eens proberen te pinnen, voordat we een Mansion of zoiets gaan bekijken (het gaat morgen nl. regenen :regen1: ) , ik wil wel zeker geld in de pocket hebben nu!! P zal dalijk nog wel wat schrijven. Aju van mij alvast :-) :zwaai3:
Plaats reactie

Terug naar “Derbyshire 2015”