The Peaks

Reislog van onze trip naar Derbyshire in mei / juni 2015
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

The Peaks

Bericht door Pieter »

Het was een natte kledder hier vanmorgen, dus was wandelen uitgesloten. Tja, wat te doen dan hé, heet weerbericht liet zien dat het weer in de middag op zou klaren, het zou droger worden, en daarom er maar met de auto op uit getrokken. Het noordelijke deel van het Peak district is mooi ruig en met dreigende wolkenluchten veel mooier op de foto te zetten :foto: .
Naarmate we noordelijker kwamen werd het ook droger, met af en toe nog wat regen. De wind was wel straf :storm1: , vooral op de hoger gelegen delen, en frisjes te noemen. Toch hebben we weer een aantal mooie plaatjes kunnen trekken en mooie woeste landschappen mogen zien.
Voor het idee even de globale route, vanaf ons lokale thuis naar Ashbourne, alwaar we als eerste de pinpas getest hebben en ja hoor, de bank en wij zijn weer vrienden :geld: .
Daarna zijn we richting Leek gereden (nee, niet de plaats Leek in Groningen, maar als in de Engelse naam voor prei) met Macclesfield als volgende plaats van bestemming. Buxton was het volgende doel, met in het achterhoofd het idee om daar iets aan de rammelende magen te doen, maar omdat het nog geen lunchtijd was zijn we verder gereden via de vooraf bepaalde route.
Jaja, we hadden een plan, goed hé :vraag:
Vanaf Chapel-en-le-Frith rijden we het woeste deel van de Peaks door, eerst noordelijk naar Glossop. Hier hebben we de lunch genuttigd, een dikke kaas tosti (en als ik dik zeg, dan bedoel ik ook dik) en een visje met friet en salade. Glossop Cafetaria heet het tentje, vanaf de buitenkant ziet het er niet uit, maar binnen is het schoon en netjes opgeruimd.
De cappuccino :kof1: smaakte voortreffelijk en het eten was er meer dan goed :snack: . Voor wie er ooit eens in de buurt is, pak er een hapje, het is maar eenvoudig, maar wel lekker.
Hierna zijn we na wat menselijke reacties op weg gegaan naar de Snake Pass via de Snake Road, wat een toepasselijke naam. Het is een ruig gebied en overal zien we stroompjes van de Peaks af klateren. Dat kan ook bijna niet anders met al die :regen1: van afgelopen nacht en ochtend.
Via de binnenlanden zijn we daarna in Bakewell terecht gekomen en daar zijn we ons te buiten gegaan met shoppen. Volgens mij hebben we er wel meer dan 30 pond :geld: kapot gesmeten, ronduit schandalig.
Hierna waren we het eigenlijk wel weer beu en daarom Billy de opdracht gegeven om ons weer naar huis te loodsen. Wel met het uitdrukkelijk verzoek om de grote wegen te mijden, wat weer een paar leuke routes opleverde.
Op het moment van schrijven smaakt het :bier: weer opperbest en moet er nagedacht gaan worden over het eten. Als ik het voor mezelf in mag schatten, dan worden het in roomboter gebakken aardappeltjes, een varkensworstje met mosterd en als de sla heel lief is mag die ook nog op het bord met wat sjalot en dressing :lach2: .
Hier ga ik het bij laten voor nu, wie weet komt er later nog meer, al waag ik dat te betwijfelen :knip2: :lach2: .

:hallo: :hallo: , Pieter


Laatst omhoog gehaald door Pieter op 31 mei 2015, 23:25.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Derbyshire 2015”