Een nieuwe dag

Reislog van onze trip naar Schotland in september 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Een nieuwe dag

Bericht door Margreet »

Frisse start vandaag in Schotland. En dan bedoel ik niet het weer! We zijn alle drie lekker uitgerust, op tijd naar bed en/of ietsie langer geslapen. Maakt niet uit, we maken er toch een kalm dagje van; al die kilometers voel je wel op een bepaalde leeftijd :gaap2: . Voor wat het weer betreft ziet het er vanochtend niet te best uit. Het waait erg hard en de lucht zit vol dikke wolken met nattigheid die ook met een rotgang naar beneden komt :regen1: ! Fine Scottish weather :knip1: . Om 10 uur stappen we de auto in en dan is het inmiddels droog, goed geregeld. We willen vandaag de achtertuin gaan ontdekken, ik bedoel het gebied wat ten oosten van ons ligt. Veel wegen zijn er niet, dus we beginnen gewoon maar en zien wel wat er van komt. Heel relaxt zijn we lekker wat rondgereden. Gewoon op het gemakkie en de auto aan de kant als er iets leuks te fotograferen viel en dat was plenty! De weergoden bleven met ons, er viel nog steeds geen drup :dans1: . Tegen 12 uur kon ik de sluizen bijna niet meer dichthouden en moesten we een sanitaire stop maken, waar we meteen maar een lunchmoment van gemaakt hebben. Het was in New Galloway, een dorp van tenminste een beetje omvang ... veel groots ligt er hier gewoon niet. Aardig tentje met lieve mensen, lekker eten en in de tuin konden ook nog een paar mooie foto's van kunstwerken gemaakt worden. Heel mooie kunstwerken zelfs! Na 13.00 uur begon het ineens wel te regenen en flink ook. We hebben de ronde netjes afgemaakt, met een stop in Newton Stewart voor nog wat boodschapjes en daarna zijn we gewoon lekker naar ons house on the hill gereden. Foto's maken ging toch niet meer met die nattigheid. In de mooie serre heeft P de houtkachel aangemaakt en dat gaf het juiste huiselijke effect :kof1: :rook: :bier: .... Vanavond lekker gekookt en verder niet veel gedaan. P & T hebben fijn met de peeceetjes gespeeld en mekaars foto's bewonderd en ik heb lekker een tukkie gedaan. Prima geregeld toch??
Morgen zou het wat beter weer zijn en dan trekken we weer verder op onderzoek uit. Wordt vervolgd!! (M) :regen2:
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2016”