Mooie plaatjes!

Reislog van onze trip naar Schotland in september 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Mooie plaatjes!

Bericht door Tineke »

En daar was ik weer even, wow, wat een mooie dag vandaag! Vanmorgen eerst de Melkweg gezien op de foto's van P, echt schitterend! En dan zie je ook dat er veel meer sterren te zien zijn dan we in Nederland -en zelfs in Fryslân- kunnen zien, het is hier vele malen donkerder!
Vanmorgen vertrekken we om ongeveer 9.25 uur, in de regen :regen1: ! M heeft een trip gepland naar het westelijke gedeelte omdat het daar droog zal blijven vandaag. Via een B-weggetje zullen we iets noordelijker gaan. Het is een smal weggetje met veel bochten en onderweg enkele kleinere lochs, een prachtig gebied waar we ineens achter een quad zitten, met chauffeur en twee Bordercollies en daarvoor een kudde schapen! Dat is rustig rijden en kijken naar de twee honden die om de beurt en soms samen de kudde in het gareel houden, prachtig om te zien!
Doorrijdend komen we in Girvan waar we even stoppen om foto's te maken. Ailsa Craig en Arran zijn hier in de verte te zien. Ailsa Craig is een hele grote puist waar veel vogelkolonies zijn. Ik had in de buurt van Girvan graag Jan van Genten willen spotten maar het is niet de goede tijd van het jaar hiervoor...
Na onze stop rijden we weer zuidwaarts en in Cairnryan de volgende stop, in een alleraardigst oud café wordt lekker gegeten, P eindelijk dan een heerlijke fish and chips, heeft hij wel verdiend na al weer aardig wat kilometers, we moeten de chauffeur wel te vriend houden natuurlijk :klap2:
Daarna weer verder langs de kust. Onderweg zijn er gedeelten waar grote rotsblokken naar beneden zijn gevallen, ook in het water liggen best veel maar geen mogelijkheid om ze op de kiek te zetten. Het is best een drukke weg en de meeste parkeerplekken liggen aan de rechterkant. Om daar op te willen rijden is toch wel een beetje kielekiele: staan blijven en oversteken... nee, doe maar niet!
Via Stranraer gaan we richting Kirkcolm en weer van de doorgaande weg af. We komen nu in niemandsland terecht, kleine wegen die slingerend door het landschap gaan. M geeft aan dat er op de noordelijkste punt van dit schiereiland ook een vuurtoren is en daar gaan we naar op zoek. En ja, daar is hij maar de weg erheen is echt een hele slechte! En dan moet je nagaan dat er ook nog een hotel bij de vuurtoren is... via een ontzettend vieze weg -een hele slechte boer die daar woont- komen we bij een hele mooie vuurtoren! Prachtige plaatjes geschoten daar en in de verte de Stena Line boot die naar Belfast vaart.
Een prachtige plek met grote rotsen waar P en ik water tussen horen en dat moet ook op de kiek gezet worden. Toch maar voorzichtig kijken en gevonden waar dat geluid vandaan komt. Wat is Scotland toch schitterend! Ook hier aan de seaside!
De rest komt van mijn mede-reisgenoten, ik stop ermee, wil een :drink1: .
Tot de volgende keer! (T)
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2016”