Een fototrip

Reislog van onze trip naar Schotland in september 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Een fototrip

Bericht door Pieter »

Zoals al gezegd, gisteravond de camera op het statief gezet in de hoop foto's te kunnen maken van de Melkweg, de galaxy waarin wij vertoeven. Toen we buiten stonden zagen we al veel meer sterren dan we thuis ooit hebben gezien. Het deed me zelfs een beetje denken aan onze trip naar Nieuw Zeeland, ook daar waren op sommige plaatsen ontzettend veel sterren te zien.
Het was even knutselen met de instellingen van de camera, maar uiteindelijk is het toch nog gelukt. Met het blote oog zie je al dat er een soort van nevel zichtbaar wordt wanneer je wat langer blijft kijken, maar de camera is vele malen gevoeliger. Na een eerste paar foto's het resultaat bekeken op de PC en ja hoor, daar was de Melkweg.
Dan begint de adrenaline te stromen en moeten er meer foto's gemaakt worden, met uiteraard een aantal andere instellingen. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, eigenlijk had ik er niet veel van verwacht, maar de foto's mogen er zijn :-) .
Vandaag zijn we de regen ontvlucht, in de omgeving waar wij vertoeven zou deze in overmaat vallen, maar langs de westkust zou het droog zijn volgens de good ol' BBC.
Er is al het één en ander over geschreven, dus de route zal ik niet meer beschrijven. Wel het goede weer wat we kregen, ondanks een paar buitjes hebben we prachtig weer gehad. Veel kodak moments dus :lach2: , maar daar zijn we hier ook voor. Herinneringen blijven natuurlijk, maar foto's en dit verslag helpen daar heel erg mee. We hebben wel vaker gezegd dat de twee oude geesten niet veel meer onthouden, maar de derde oude geest doet er niet voor onder :lach2: :lach2: .
De foto's zullen echt moeten wachten tot we weer thuis zijn, daar is de snelheid hier echt niet toereikend voor en er wordt ook verwacht dat het dataverkeer een beetje binnen de perken blijft. Wat dat betreft zijn wij verwend in Nederland, een data limiet kennen we niet.
Tja, wat nog te schrijven, het visje was prima, een flinke filet van een schelvis is altijd lekker. Wat me wel opvalt is dat verse vis hier lastig te krijgen is. We zitten dicht aan de kust, maar echte vissershaventjes zijn er niet en dat terwijl er hier zoveel lekkers in het water huist. Maar de 's werelds beste gerookte zalm is hier op een steenworp afstand wel verkrijgbaar en daar gaan zeker een aantal stukken van mee :lach2: :kwijl: :snack: .
Vanavond werden we nog op een prachtige zonsondergang getrakteerd, dus de kaartjes weer in de camera's en hup, naar buiten. Gelukkig was het qua eten een huishouden van Jan Steen, de piepers in boter en olie in de pan, daar hadden we weinig omkijken naar. Ze smaakten trouwens weer voortreffelijk, weer een bekeerling :lach2:
Nu zitten we lekker na te genieten van een mooie dag en lezen we de reactie van Gerrie, waarvoor dank, altijd leuk om te weten dat er thuisblijvers zijn die onze reisperikelen volgen. Voor nu brei ik er een eind aan, morgen gaan we een kasteel inclusief de kasteeltuinen bewonderen. Vermoedelijk zullen er dan weer genoeg verhalen boven komen drijven :ja: :knip2:.
Laterrrrrrrrrrr (P)
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Gerrie
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jul 2016, 10:52
Contacteer:

Re: Een fototrip

Bericht door Gerrie »

Hallo Schotlanders
Pieter als ik dat geweten had dat jij breien kunt had ik me halve sjaal en wol mee gegeven dan komt die ook is ooit af :lach1: :lach2:
Zekers denken we aan jullie is niet uit het oog uit het hart hoor never niet.
Heel veel plezier bij het kasteel en maak samen een mooie dag ervan.

Groetjes vanuit het oosten des Nederland :kus3: :kus3: voor jullie alle 3 :kus3:
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2016”