Kleine aanvulling ...

Reislog van onze trip naar Schotland in september 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Margreet
Administrator
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:39
Contacteer:

Kleine aanvulling ...

Bericht door Margreet »

Ja, laat ik dat maar doen, ben toch weer vroeg wakker. Dit ondanks de gezellige avond met bier en flauwe moppen :lach1: . Inderdaad, gisterenmorgen leek het weer naar niks, maar het is werkelijk prachtig geweest en we hebben zelfs later ook thuis voor de deur helemaal droog een peukie kunnen doen .... dat is nog niet vaak voorgekomen! Maar wat ik nog kwijt wilde: P mag dan iets zeggen over T wat betreft het fotograferen ... ik heb het gevoel dat ik op reis ben met Klik en Klak :foto: ! P kan er zelf ook wat van hoor :lach3: . Daarom had ik ook voorgesteld dat we ieder ons ding zouden gaan doen nadat we het kasteel van binnen hadden gezien; als ik steeds op hun moest wachten, dan had ik het niet lang volgehouden. Ik heb me fotoloos prima vermaakt en de anderen lekker opgewacht in het café. Goed geregeld :klap5: . Zojuist heb ik het weerbericht maar weer eens grondig bestudeerd :intel: , het wordt van alles wat vandaag. We beginnen rustig aan en rijden dan naar de overkant van de baai. Dat stukkie hebben we nog niet bekeken. Kweenie of er veel te zien is, maar er zijn vast weer wat foto momentjes :tong2: !! Donderdag echter zal het weer een - zoals ze het hier noemen - blustery day worden :storm1: :storm1: , er staat nogal wat wind op het programma. Maar ook dan vermaken we ons wel. Helaas is dat alweer onze laatste dag hier :sad1: , jammer, maar waar. In ieder geval is de gerookte forel van gisteren met veel gesmak en goedkeurend gehum naar binnen gewerkt, dus dat zit wel snor! Heel veel kunnen we niet meenemen, want we moeten het een beetje koel houden en het is aan de prijs. Dus thuisfront: op tijd ophalen die handel, het blijft ook niet erg lang goed :knip1: ! . Oké, dalijk maar eens :bezig2: en :bad: en :kof2: en :snack: , dan komt het allemaal wel goed. Tot later!! :zwaai3: :zwaai3: (M)

PS: Nog bijna vergeten: P had het over die dame op dat schilderij, met die 11 kinderen ... ik heb even wat over haar opgezocht: Het was Susanna, gravin van Eglington. Een grote schoonheid en dat was ook te zien op het schilderij; ik bedoel maar, rond 1700 was een knap snoetje een uitzondering, als je al die schilderijen bekijkt! Ze was getrouwd op haar 19e, kreeg dus 11 kinderen, waarvan de eerste 3 zonen waren, dus goed gedaan van haar :whaa: . Ze heeft haar echtgenoot ruim 50 jaar overleefd, evenals AL haar kinderen!!! Dat is toch wat! En het meest bijzondere voor een periode waar men met 40 jaar al hoogbejaard was: ze is 90 geworden!! :dans2: :fit2: . Dat wilde ik er toch nog even bij zetten. We moeten wel aan de opvoeding blijven werken, toch? :intel: :lach1: :lach1:
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2016”