Een luie dag?

Reislog van onze trip naar Schotland in september 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Een luie dag?

Bericht door Pieter »

Een beetje wel ja, we waren pas laat op pad. Het oorspronkelijke plan was om naar Gatehouse of Fleet te gaan, alwaar een Mill te bewonderen zou zijn, maar er werd ontdekt dat er een David Coulthard museum is met de nodige formule 1 auto's.
Dat moest natuurlijk bekeken worden en na enig zoekwerk was het museum al snel gevonden. Helaas, omdat de chocoladefabriek druk was in verband met de komende kerstdagen! was er geen personeel beschikbaar voor het bijbehorende museum en stonden we dus voor een dichte deur :sad2: :boos: . Jammer dat zoiets dan niet op de website vermeld wordt, dat had ons de trip bespaard.
Dan maar weer terug naar Gatehouse of Fleet. Van de Mill was eigenlijk alleen een gebouw over, waar ze een tentoonstellinkje hadden gemaakt over de werkzaamheden daar en daarnaast was het een 2e hands boekhandel, een art shop en een tearoom. Op zich leuk, maar niet wat wij er van hadden verwacht.
Op naar Kirkcudbright, wat een leuk stadje moet zijn, om daar eens rond te neuzen. Het weer werk zelfs nog mee, het is droog :regen2: , wat al heel wat is, want de voorspellingen waren niet al te best.
We treffen het, er is zelfs een werkzame visserhaven, dus bedrijvigheid volop. Dat maakt het erg leuk om een rondje te wandelen en zo vinden we zowaar een warme bakker, waar we broden hebben gekocht en voor mij nog het allermooiste, een fish & chipshop, recht aan de haven.
Gelukkig was er voor de beide niet visliefhebbers ook genoeg te eten en ben ik me er te buiten gegaan aan 2 schelvisfilets, in een heerlijk krokant jasje gebakken en perfect gegaard. JAMMIEEEEEEEEEE :lach2: .
Na de nodige plaatjes zijn we weer aan de terugreis begonnen, al die trips beginnen er in te hakken en de vermoeidheid slaat toe. Toch nog maar even een omweg genomen, we zijn hier nou toch. Het is nog een scenic route ook en we komen langs de kust.
Het was geen slechte beslissing, want we hebben weer mooie plekjes gezien. We kwamen zelfs nog een enorme boerderij tegen, vervallen helaas, maar enig speurwerk op het internet liet zien dat er plannen zijn om het helemaal te restaureren.
Hierna zijn we weer huiswaarts gegaan, de koek is op, het licht gaat langzaam uit, dus rust is wat er nu nodig is.
Op het moment van schrijven begint de internetverbinding ook nog te kloten, dus hopelijk krijg ik dit bericht nog weg. Anders probeer ik het later nog wel eens.
Voor nu is het genoeg, de houtkachel brand, het regent en waait buiten en dat tesamen met een biertje maakt de dat de oogleden zwaar beginnen te worden :gaap1: :hallo: :hallo:
(P)
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Gerrie
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jul 2016, 10:52
Contacteer:

Re: Een luie dag?

Bericht door Gerrie »

Hoi hoi alle drie in Schotland

:lach1: :lach1: :lach1: Sinds wanneer worden jou oogleden zwaar Pieter ??????

Dat krijg je hé met twee vrouwen op stap gaan :lach1: :lach1: je leeftijd verraad het wel :lach3:

Heel veel plezier nog vandaag en houd je zware ogen open :zwaai3: :hallo:
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2016”