Het zit er helaas weer op.

Reislog van onze trip naar Schotland in september 2016
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Het zit er helaas weer op.

Bericht door Pieter »

Helaas, aan alles komt een eind en zo ook aan deze vakantie :sad2: . Donderdagavond hebben we al het één en ander ingepakt en de laatste restjes opgemaakt omdat we vrijdagmorgen op tijd weer richting Newcastle willen. We hebben nog een onontdekte route die we willen gaan om nog zoveel mogelijk te bekijken van Dumfries and Galloway, van A naar B kan het hele jaar wel :lach2: , dus we trekken de binnenlanden nog een laatste keer in.
Nadat we vrijdagmorgen alles weer op de ezel hebben gepakt, volgens mij hoorde ik hem al kreunen, zijn we eerst naar the Galloway Smokehouse getrokken, want hier had in nog een afspraakje met gerookte zalm, zowel de koud als de warm gerookte variatie :kwijl: :lach2: . We waren iets te vroeg, maar dat vonden ze niet erg omdat we er eerder in de week al naar gevraagd hadden. Ze waren de koud gerookte zalm nog aan het snijden, dus verser dan dat is er niet te krijgen.
Nadat de zalm liefdevol in het speciaal geprepareerde koeltasje gevlijd was zijn we op weg naar huis gegaan. Bij Castle Douglas zijn we van de grote weg gegaan om nog een stuk langs de Solway Firth te rijden. Het weer was perfect, het zonnetje deed z'n uiterste best en de prachtig opbollende wolken maakten de plaatjes compleet.
Natuurlijk hebben we de nodige stops gemaakt om van het prachtige landschap te genieten en te vereeuwigen, we moeten de namen Klik en Klak uiteraard wel eer aan doen :lach2: . Bij de ruïne van Sweetheart Abbey hing zo'n speciale sfeer, je voelde de aanwezigheid van de mensen die daar lang geleden hun ding deden, bijna een serene rust ging er van uit.
En zo liep het al snel richting 12 uur, dus bij Dumfries hebben we de grote weg richting het oosten weer genomen om zo snel naar Gretna en Gretna Green te rijden. Er moet namelijk nog geshopt worden :lach2: en we weten dat het eten daar prima is. Als eerste naar Gretna Gateway Outlet Centre, een enorm complex met allerhande winkels. Het was er een drukte van belang, maar gelukkig konden we gericht shoppen bij the Edinburgh Woollen Mill en waren we er snel weer weg.
Hierna was Gretna Green aan de beurt, er moest namelijk nog een kippige haan opgepikt worden en er moest gegeten worden. We waren net op tijd, want er werd een horde grijze kraaien losgelaten en toen wij weer naar buiten liepen na een prima maal zagen we dat het buffet compleet overstroomd was door de meute.
Naar de kippige haan moest nog gezocht worden, maar gelukkig hebben we ook die gevonden en nog belangrijke, er was nog plaats op de ezel :lach2: :lach2: . Verder hebben we nog een paar aardigheidjes gekocht voor het thuisfront, maar dat liep niet in de papieren.
Met gezwinde spoed richting de boot, want deze vertrekt al om 5 uur lokale tijd en je weet maar nooit wat je onderweg nog tegen komt. Door alle verbouwingen aan het wegennet was het ook deze keer weer even zoeken, maar uiteindelijk kwamen we mooi op tijd aan bij de boot. We konden eigenlijk meteen al aan boord, waar de blonde versnapering al weer stond te lonken. Meteen ook maar een tafel geboekt voor het eten zodat we met een volle maag de thuisvaart aan kunnen vangen.
Het leek rustig te zijn aan boord, maar al snel kregen we twee hen party's en een stag party in het oog. Dat beloofde nog wat voor de avond :lach2: . Alleen al de outfit's die ze dragen zijn reden tot smakelijk lachen, tel daarbij het feestgedrag en je blijft er in :lach2: :lach2: . Wij hebben een rustig plekje opgezocht om na het eten nog van een paar alcoholische versnaperingen te genieten, waarna M en T de bedjes opgezocht hebben. Ik ben daarna nog even naar het feestgedruis wezen kijken en het mag gezegd, een meer dan prima bandje staan luisteren. Goeie muziek en met veel humor :lach2: . Voor de klok 12 uur sloeg lag ik ook in m'n bedje (gelukkig deze keer minder herrie) en heb prima geslapen.

De zaterdag beloofde een mooie dag te worden, onder het genot van een :rook: kwam al snel de kust in zicht met een prachtige zonsopkomst. De koffie was weer zwart en sterk en na in de hut alles weer verzameld te hebben maar weer naar het dek. Een reddingsboot van de KNRM kwam nog aangesneld over het water, misschien wel een oefening, want die kwam langszij varen en al snel lag hij tegen de bakboordzijde van de boot. Na een stukje meegevaren te hebben stuurden ze los en trokken ze het gas nog even open. Met een diep gebrul van de motor waren ze in sneltreinvaart weer verdwenen, al met al een leuk schouwspel.
De boot lag mooi op tijd aan de wal, maar het duurt altijd wel even voordat je er af bent en deze keer mocht ik zelfs nog blazen van een vriendelijke marechaussee, maar helaas, er kwam geen muziek uit :lach2: . Eenmaal op de weg schoot het goed op, na een pitstop heb ik de ezel de sporen gegeven en om 12:10 stond hij bij T voor de deur te hijgen.
Na enig uitladen hebben we nog even genoten van een bakkie pleur en de noeste arbeid van de tuinman bekeken. Hij is goed opgeschoten en het mag gezegd, het ziet er allemaal prachtig uit. T zou er zo een teagarden van kunnen maken. Na de nodige knuffels en zoenen :kus3: :kus3: :kus3: , plus het bedanken voor het bloemstukje wat we hebben gekregen, zijn wij weer op weg gegaan, wij moeten nog een stukkie rijden.
We zijn zelfs niet meer gestopt, of we moeten het stopje bij de pomp voor :rook: :rook: tellen en waren om 14:55 ook thuis. De ezel ging met een zucht liggen, die komt voorlopig even niet van z'n plaats. Daarna alles uitladen en aan de kant zetten, de rest is voor later. Het borreltje ging er prima in en daarna vielen de luiken bijna als vanzelf dicht.
En zo hebben we weer een week kapot geslagen in het mooie Schotland, we komen zeker nog eens terug, want er valt nog veel meer te ontdekken. Voor nu sluit ik het hier af, ik heb het prima naar de zin gehad en heb nu al weer zin in een volgende reis. Tot dan en bedankt weer :hallo: :hallo: :hallo: .

(P)
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Schotland 2016”