De eerste dag vakkundig omzeep geholpen.

Reislog van ons tripje naar Willingen, Sauerland in september 2017
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

De eerste dag vakkundig omzeep geholpen.

Bericht door Pieter »

En zo is het maar net, we hebben vandaag een rondje Hessen gemaakt, gewoon lekker wat rond touren en uitstapjes gemaakt. We hebben zelfs gewandeld, maar niet verder vertellen hoor, anders wordt het elke keer weer van ons verwacht :lach2: .
Als eerste zijn we eens langs de tourist informatie in Willingen gegaan om daarna door het stadje te rijden. Het is te zien dat het toerisme hier hoogtij viert, al is het nu wel wat rustiger dan normaal. Veel shops met wintersportartikelen en allerhande aanverwante artikelen.
Het grote viaduct van Willingen heb ik ook op de gevoelige plaat vastgelegd, want dat hoort nou eenmaal bij Willingen. Hierna zijn we naar Korbach gereden, dit stadje staat bekend om z'n vele vakwerkhuizen, al vond ik dat ze er al veel te veel moderne blokken bij hadden gezet. Gelukkig zijn er nog een stel mooie plekjes en ook daar zijn plaatjes van getrokken.
Op zich was het een leuk wandelingetje, we hebben zelfs nog even onder de kerktoren gestaan met z'n scheve spits. Die is vanaf ver al te zien en afhankelijk van welke kant je komt zie je dat de spits behoorlijk scheef staat.
Via de binnenlanden zijn we naar de Edersee gereden, dit is een stuwmeer, maar het waterpeil stond erg laag. Aan de overkant is het slot Waldeck te zien welke bovenop de berg ligt. Dit is inmiddels een hotel en ik denk dat mijn betere helft hier nog wel het een en ander over weet te vertellen.
We zijn er niet geweest, maar wel hebben we de wandeling over de stuwdam bij Edersee gemaakt. Aan de overkant hebben lekker zitten lunchen, wann in Deutschland muss man schnitzel fressen. Mij smaakte de forel ook prima en zelfs een pot alcoholfreies weissbier smaakte prima.
Frankenberg was de volgende stop en ook hier weer allerhande mooie pandjes, maar de steile klim naar boven was toch iets te veel van het goede. Op zich geen ramp, er waren genoeg mooie doorkijkjes om een goed idee te krijgen hoe het er uit ziet. Er is nog veel meer te zien hier in Sauerland, dat krijgen we toch niet in deze paar dagen gepropt.
Ondertussen werd het weer tijd om richting ons kuuroord te gaan, ook omdat de spits los ging barsten en dan heeft iedereen vliegende haast en rijdt als de brandweer. De blonde rakker smaakt weer uitstekend en straks nog genieten van een copieus maal :knip2: .
Voor nu stop ik er mee, misschien dat er straks nog een paar fotootjes bij komen, maar die moeten eerst kleiner gemaakt worden. De rest laat ik aan de directie over :lach2: .

Groetjes, Pieter

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Sauerland 2017”