En alweer een dag naar de knoppen.

Reislog van ons tripje naar Willingen, Sauerland in september 2017
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

En alweer een dag naar de knoppen.

Bericht door Pieter »

Vandaag zijn we richting Warstein geweest, en met name door het Arnsberger wald en rond de Möhnesee, maar dat viel ons een beetje tegen. Een deel van de route was zelfs afgesloten en echt mooie plekjes hebben we niet gezien.
Misschien dat die juist langs de afgesloten routes hebben gelegen, maar goed, iedereen zo z'n voorkeuren :knip2: . Warstein zijn we eigenlijk alleen maar doorheen gereden om naar Brilon te gaan. Ook daar moet de oude binnenstad erg mooi zijn.
Maar voordat we door Warstein zijn gereden hebben we een stop gemaakt bij de Bilsteinerhöhlen waar buiten een grot ook een heel park bij ligt met allerhande dieren. Ik ben de grot in geweest om de stalagmieten en stalagtieten te bekijken. Het is er niet heel groot, maar de meneer die als gids het rondje deed deed een prima verhaal.
In deze grot mogen zelfs foto's gemaakt worden wat op zich wel weer leuk is. In de grotten bij Winterberg mag dat dus beslist niet.

Afbeelding Afbeelding

Brilon dus, er staan inderdaad mooie panden en de winkelstraatjes zijn er ook leuk. Maar ook hier staan er weer moderne blokken tussen en dat is best wel jammer. Een modern bouwsel wat wel onze goedkeuring weg kon dragen was het tentje waar we de lunch hebben genoten.
Eigenlijk was het meer een copieus maal, schnitzel Wiener art en dan 2 per persoon :lach2: . Ze smaakten erg lekker en waren supermals, ik heb later nog ff snel gecontroleerd of er achter het pand een tank stond om ze mals te rijden, maar dat was niet het geval.
Hierna hebben we besloten om maar weer terug te gaan, de lunch zat uiteindelijk pas na 3 uur achter de knopen. Na een paar keer verkeerd gereden te hebben, dit door een aantal afgesloten wegen en geen bewegwijzering, heb ik de heer B Connolly maar eens voor de dag gehaald en die wist ons feiloos de goede weg te wijzen.
Na een welverdiende alcoholische versnapering ging het licht even uit en daarna heb ik nog ff genoten van een badbeurt. In die tijd was M nog een glaasje roze ranja gaan halen en die wist toen meteen te vertellen waar de rest van het volk hier in het hotel zo uit hangt.
Al die ouwe zakken zitten samen al die droge pruimen te hydrateren in de sauna, de een komt met een nog roder en dikker kop uit de cabine, zelfs de gang is inmiddels een sauna geworden. Gezellig, een midweek in de sauna doorbrengen en daarvoor kom je vanuit Ollanda hier naar toe. 't is maar wat je leuk vindt nietwaar?
Helaas loop ik wel een massage mis, daar had ik wel zin in, maar dat hele verhaal zit de hele week al bomvol geboekt.
Voor de rest heb ik niet heel veel meer te vertellen, morgen blijven we hier in de buurt en overmorgen nemen we een andere route terug naar huis. Straks nog even wat foto's doen en dan nog een alcoholische versnapering.

Afbeelding

Doei doei en bis später....... :hallo: Pieter
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Sauerland 2017”