Het is weer voorbij.

Reislog van onze trip naar Wales en Herefordshire in juni 2018
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Het is weer voorbij.

Bericht door Pieter »

Het is weer gedaan met de pret, we zijn weer thuis na een lange dag.
We waren beide al vroeg op en het meeste stond al in de auto, dus hebben we ons niet hoeven haasten om weg te komen. Om 5 over 7 Engelse tijd zijn we op weg gegaan, eerst binnendoor naar de dichtstbijzijnde grote doorgaande weg, om zo kilometers te vreten.
Het was nog lekker rustig op de weg, maar zoals al verwacht was het rondom de grotere steden toch al aardig druk met het verkeer. Om half 9 stonden we al bij Chievely bij een services voor een bak koffie, een sandwich en voor mij een Cornish sausage roll, of te wel een saucijzenbroodje. We hebben lekker even de tijd genomen, want de reis ging tot daar voorspoedig en we hadden tijd zat.
Net over 9 uur zijn we weer op pad gegaan, om bij Wokingham de M4 te verwisselen met de M3, want dat scheelt een druk stuk van de ring rond London. Ook hier ging het voorspoedig, we kwamen zonder noemenswaardig oponthoud op de M3 aan. Net voor London wordt het altijd goed opletten, want voor je het weet rij je de verkeerde kant op, maar wanneer je Gatwick aanhoudt komt het helemaal goed.
Even leek het fout te gaan, maar dat was snel opgelost, bij zo'n groot knooppunt wil het wel eens een beetje langzamer gaan. De rest van de ring om London ging wonderwel heel goed, dat konden we van de tegengestelde richting niet zeggen. Het grootste deel van de zuidzijde stond helemaal vast.
Inmiddels werden de kontjes een beetje doof, daarom hebben we bij Maidstone nog een stop gemaakt, deze keer voor een lekkere cappuccino en wat rondwandelen om de benen te strekken. Vanaf Maidstone is het niet zo heel ver meer, daarom hebben we ook hier even de tijd genomen.
Na een half uurtje vertreden zijn we weer op pad gegaan, op naar Morrisons, er moest namelijk nog geshopt worden. Ik ken inmiddels de weg in Morrisons en in een kwartiertje tijd stond ik alweer bij de auto met een stuk achterham van ruim een kilo en een mooie lamsbout, ook ruim een kilo.
Verder had ik nog 3 zakken garden peas gescoord voor Marijke. Hier zouden we ze doperwten noemen, maar dat zijn het echt niet. Garden peas zijn veel zoeter van smaak en zelfs groter dan de rolsodemietertjes die ze hier verkopen.
Ik ben helemaal geen liefhebber van doperwten, maar deze erwten vind ik zelfs nog redelijk om in te nemen. Niet dat het mijn eerste keus zou zijn, maar toch.
Om half 1 stonden we op de pier te wachten op de boot, mooi op tijd voor de boot van 2 uur. Border Control stelt niet heel veel voor, dat doen ze met de Franse slag :knip2: en na het inchecken was er nog tijd genoeg om even rond te neuzen.
De boot kwam mooi op tijd los van de kade en al gauw zat ik aan een bord met rijst en Tika Chicken Rogan Josh en Margreet aan een bordje friet. De Tika smaakte heerlijk, ik heb wel minder eten aan boord gehad, maar dit was erg smakelijk.
De boot verlaten duurde al met al iets langer, pas om half 6 reden we van boord en het eerste stuk was een beetje moeizaam. Eenmaal op de snelweg ging het eigenlijk prima, zelfs voor Gent ging het prima, want ook daar wil het nog wel eens stroppen. Na een korte stop voorbij Gent voor benzine (goedkoop) en peuken (niks goedkoper dan hier) zijn we zonder problemen rond Antwerpen gereden (ook dat mag in de krant) zodat we om kwart over 8 vanavond ons ros al hijgend naast het huis hebben gezet.
Dit verhaal schrijf ik onder het genot van een koud biertje en ik denk dat vanavond de lichten niet al te laat zullen doven. De rommel is voor morgen, voor nu is het weer fijn om thuis te zijn. We hebben het goed naar de zin gehad deze vakantie, veel mooie dingen gezien en af en toe heerlijk gegeten.
Het is inmiddels een heel verhaal geworden en volgens mij is het zo wel weer genoeg. Op naar de volgende vakantie, want het blijft heerlijk om van omgeving te veranderen.

:hallo: :hallo: :hallo: , Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: Het is weer voorbij.

Bericht door Tineke »

En dan binne de knyntsjedagen wer foarby... welkom thuis, fijn dat de terugreis goed is verlopen. Weer ontzettend bedankt voor het mooie verslag en schitterende foto's!

Ook maar es verkennen daar :zwaai1: groetjes uit Fryslân!
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Re: Het is weer voorbij.

Bericht door Pieter »

We gaan weer snuffelen voor volgend jaar :knip2:
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Paul
Moderator
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:07
Contacteer:

Re: Het is weer voorbij.

Bericht door Paul »

Hoi hoi,

Weer genoten van de verslagen van deze reis en ook van de foto's, ze vertellen een hoop, zo niet bijna alles.
Fijn dat de terugreis vlotjes is gegaan, de boot wil je niet missen en zeker niet het bezoekje aan de slager :knip2:

Nu weer loeren naar een volgende bestemming, ook dat zal zeker weer iets moois zijn. :dans1:

Liefs en groetjes van ons hier.

Gerrie :kus3: en Paul :bier:


:hallo: :hallo: :knuf1:
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Re: Het is weer voorbij.

Bericht door Pieter »

Bedankt voor het lezen, we laten uiteraard weer weten welke reisbestemming er volgt, misschien zelfs dit jaar al, maar dat zweeft nog ergens in onze eigen clouds :lach2: :lach2:
:hallo: :hallo: , Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Paul
Moderator
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:07
Contacteer:

Re: Het is weer voorbij.

Bericht door Paul »

Helloww,

Het volgen van de verslagen is zeker geen straf, altijd leuk en echt de moeite waard, door de foto's komt het ook dichterbij, je ziet dan waar over is geschreven :-)

Hopen dat jullie eigen "cloud" al niet vol is of het wachtwoord is vergeten :lach2: :lach2:

Wij zullen het zeker wel zien in de loop van de tijd welke reis er in de planning zit.

Geniet van de (te) warme dagen hier nu in ons kikkerlandje :-)

Lieve groetjes,

Ger :zwaai1: :kus3: en Paul :bier: :hallo:
Plaats reactie

Terug naar “Wales en Herefordshire 2018”