Cnwc y Morfol.

Reislog van onze trip naar Wales en Herefordshire in juni 2018
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Cnwc y Morfol.

Bericht door Pieter »

Wat een naam, maar wij zijn heelhuids aangekomen in ons verblijf voor de komende week. Cnwc y Morfol betekent the Granary in het Engels en vrij vertaald heet het huisje de Graanschuur.
Zoals verwacht waren we al heel vroeg wakker, half 2 was de eerste keer, maar daar weet ik nog maar bar weinig van. Om half 6 werd het tijd om in onze verslaving te voorzien, waarna we op de kamer van een lekker bakje koffie hebben genoten.
Omdat het ontbijt pas vanaf half 8 klaar stond hebben we de normale ochtendrituelen uitgevoerd, af en toe onderbroken voor een hap frisse lucht :knip2: . Om half 8 brak de hel los in de ontbijtzaal, een horde Poolse tieners viel op het buffet aan alsof ze de rest van de dag geen hap meer zouden krijgen. Voeding krijgen ze wel, maar de rest????
Gelukkig konden we nog een paar sneetjes brood veiligstellen en samen met een straffe bak koffie ging dat er prima in. Hierna zijn we na het inruimen van de auto weer op pad gegaan. We zijn deels door het gebied gereden waar we volgende week de omgeving willen verkennen, omdat dit nou eenmaal een mooie route zou worden, en dat was het zeker. Net voor de grens met Wales kregen we al een prachtig uitzicht voorgeschoteld, waar natuurlijk een paar foto's gemaakt zijn.
Het liep toen tegen half 10 en het idee werd geboren om ergens een koffiestop in te lassen. Pubs zijn om die tijd nog niet open, dus leek ons een kwekerij of een farm shop met een tearoom er bij een logische oplossing.
De Brecons Farm Shop werd het, netjes aangekondigd langs de weg, dus in de ankers en rechts uit de flank een smal weggetje op. De koffie leek ons niet bijzonder, maar een dampende kop thee gaat er ook prima in.
Ik zou de buurman wel willen zijn, al was het alleen maar voor het vlees. Hier dus wel well aged beef, dat zag je in één oogopslag. Verder verkochten ze er verse piepers en groenten, maar misschien nog lekkerder, hertenvlees. Een uitstekend plekje dus :knip2: . Het was inmiddels al kwart voor 11 geworden en we moesten nog een stukkie, dus het gas ging er op.
Hier lust de auto wel een slok, dus ook die maar weer eens volgestopt. Ondanks het copieuze ontbijt kregen wij ook trek, waarna we bij The Forge, dicht bij Carmarthen, gestopt zijn voor de lunch. Hier hebben we lekker zitten smikkelen van een flinke burger en een heerlijk vers stuk vis.
Na het smikkelfestijn waren we eigen wel gaar, dus als de gesmeerde bliksem weer op pad, er moesten nog wat boodschapjes gedaan worden, waarna we tegen 3 uur bij het huisje aan kwamen.
We werden al opgewacht door de eigenaren, inclusief een oude lobbes en 2 lammeren die het ook wel leuk vonden om ons te begroeten. Nu zitten we eigenlijk in de ruststand, op zich is de afstand niet zo heel groot, maar 2 reisdagen hakken er wel in. I know, we're getting older :lach2: .
We leerden ook dat de kleine boef Anna vandaag haar A diploma voor het zwemmen heeft behaald, weer een mijlpaal om te vieren. We hadden belooft dat we een mailtje zouden sturen als ze zou slagen, dus dat moet vanavond ook nog gebeuren.
Eigenlijk denk ik dat ik alles wel verteld heb, maar mocht het anders zijn, dan komt er vast nog wel een aanvulling.
Ik nok er mee, ik ga lekker genieten van een koud biertje en het prachtige uitzicht hier. Tot later dus.

:hallo: :hallo: :hallo: Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Wales en Herefordshire 2018”