Een dagje kalmpjes aan.

Reislog van onze trip naar Wales en Herefordshire in juni 2018
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Een dagje kalmpjes aan.

Bericht door Pieter »

Gisteravond ging niet al te laat het licht uit hier, de koude drankjes in combinatie met de frisse wind hadden al snel het effect dat de oogjes dicht vielen. Het feit dat ik vanaf half 11 's avonds tot half 8 's morgens van heel de wereld geen weet meer had zegt al genoeg.
Eerst wakker worden met een straffe bak koffie :kof1: , een geroosterde boterham met veul gele Welsh butter en een :rook: . Hierna nog wat rondgelummeld hier en om 10 uur zijn we de binnenlanden in getrokken.
Het zonnetje scheen volop en met een temperatuur van 20 graden C was het prima vol te houden. De eerste stop hebben we op een uitzichtpunt in de Preselau Hills gemaakt. Hier kregen we een weids uitzicht over het omringende landschap, waar natuurlijk foto's gemaakt zijn. Heerlijk om zo even te genieten van al dat moois.
Net voor Cardigan zijn we naar de kust getrokken, al valt het nog niet mee om ook maar een glimp op te vangen. Net voor Moylgrove kwamen we een neolithisch overblijfsel tegen met warempel een zicht op de oceaan. De weg er naar toe is echt schitterend, smal, kronkelend en omringd met bermen vol met allerhande bloeiende planten, zoals valeriaan, vingerhoedskruid en meidoorn. Een waar feest voor het oog.
Bij Dinas Cross vonden we een weggetje wat naar een natuurlijk haventje leidde, maar helaas, geen plek om de auto weg te kunnen zetten. Cwm yr Eglwys heet het daar, maar vraag me niet hoe je het uit moet spreken :lach2: . We hadden eigenlijk onze zinnen op een lekkere kop koffie gezet, met eventueel er iets te eten bij. Wel zijn er een stel plaatjes geschoten, waarna we de klim terug naar de weg gemaakt hebben.
Fishguard zijn we daarna eigenlijk door gereden zonder dat we er echt erg in hadden, het is namelijk niet heel groot, maar misschien gaan we deze week nog eens terug. Net na Fishguard ligt Goodwick waar we aan de haven een plekje voor de auto vonden en na een wandelingetje zijn we bij Ocean Lab neergestreken voor een hapje, misschien was het niet helemaal de juiste keus, een aanrader is het zeker niet. De thee was er heet, de sandwiches vulden en dat was het doel.
Hierna hebben we nog wat boodschapjes gedaan en zijn we weer naar ons huisje gereden. Kwart voor 3 stonden we weer voor de deur, waarna we heerlijk gelambald hebben, het is nou eenmaal vakantie :knip2: . We hadden vlees en piepers meegenomen uit de super, de sla hadden we al van de boerin gekregen, vers uit de tuin, inclusief de nodige gastjes :lach2: . Maar met wat water was dat zo opgelost.
De piepers zijn in de roomboter met wat olie belandt, het buikspek en de rumpsteak in een andere vettigheid, maar daar laat ik me niet over uit. Straks worden we nog opgepakt door de gezondheidspolitie :lach2: :lach2: .
Het eten smaakte uitstekend, zelfs de sla was errug lekker en om uit te buiken zit ik nu dit stukje te schrijven.
Wie weet heeft mijn wederhelft ook nog wel wat te vertellen, ik stop er in ieder geval mee.

:hallo: :hallo: :hallo: en tot laterrrrrrr, Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Wales en Herefordshire 2018”