Saundersfoot

Reislog van onze trip naar Wales en Herefordshire in juni 2018
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Saundersfoot

Bericht door Pieter »

Zo, weer een hele dag verknoeid hier in het mooie Wales. Saundersfoot was ons reisdoel voor vandaag en nadat we op ons gemak alle ochtendrituelen hadden afgerond zijn we net na 10 uur op weg gegaan.
Ik weet het, schandalig laat, maar we hebben tijd zat en het per slot van rekening vakantie. Ik was trouwens om 7 uur ook al op, dus zo lui zijn we niet. We hebben de terroristische (toeristische) route genomen, dwars door de zonovergoten binnenlanden, waarna we om 20 over 11 op de kade in Saundersfoot stonden.
Het was er heerlijk toeven en er lagen al een heel stel mensen op het strand. Waar is Greenpeace toch wanneer je ze nodig hebt. Ach ja, niet iedereen kan zo'n goddelijk lichaam als het mijne hebben :lach2: .
We hebben lekker op het gemak rondgelummeld in het plaatsje en hadden het plan opgevat om bij "the Captains Table" te gaan lunchen, maar helaas. Mocht iemand ooit Saundersfoot bezoeken, laat dit restaurant links liggen. Te weinig personeel, ongeïnteresseerd en het duurt een eeuwigheid voordat je je bestelling krijgt.
Wij hebben er niet op gewacht, we hebben dit al eerder meegemaakt, dus laat maar.
Voor de rest? Saundersfoot is een leuke plaats om te bezoeken, met een mooi strand en ook goed eten is er verkrijgbaar. Het tentje waar we wel gegeten hebben had de bestelling binnen 10 minuten dampend en wel op tafel staan. De naam? Marina Fish, Chips and more.
Inmiddels was het kwart voor 2 geworden en een bezoekje aan Tenby stond ook nog op het programma. Tenby is DE badplaats in het zuiden van Wales, dus dat moesten we ook zien. Het ligt er prachtig, met mooie stranden, maar wat is het er verschrikkelijk druk. We waren blij dat we voor Saundersfoot hadden gekozen, want alleen al het parkeren in Tenby is een crime. We hebben wel het strand gezien en er zelfs een paar foto's gemaakt, maar daarna zijn we maar weer huiswaarts gekeerd.
Onderweg gingen de onderste regionen rommelen en dat werd al snel een nijpend probleem. Gelukkig vonden we net in Pembroke verlichting. Hoe toepasselijk, de pub had als naam de "Hope Inn" en dat benoemde het probleem ook meteen :lach2: . Het had allemaal niet langer moeten duren, anders had ik nog een Jaapje gedaan :knip2: :lach2: .
Na een koude versnapering in "the beer garden" van het tentje zijn we de doorgaande weg gaan volgen. Deze bracht ons over de tolbrug over Mill Bay. Ik had het idee om ook bezuiden Pembroke een bezoekje te plannen, maar gezien de industrie daar zien we daar maar van af.
Om 10 over 3 waren we weer thuis, een mooie tijd, al zeg ik het zelf. Het is heerlijk toeven op ons dakterras en we zijn er van alle gemakken voorzien. Een snee geroosterd desembrood met een dikke plak bacon en een spiegeleitje gingen er prima in.
Morgen blijven we wat in de buurt, we willen nog wat kust zien en er moet nog wat geshopt worden. Het weer zal er prima voor zijn, wat wil een mens nog meer.
Voor nu vind ik het weer welletjes, ik zal waarschijnlijk vast het een en ander vergeten zijn, misschien dat die nog in een ander stukje aan bod komen.

Tot morgen maar weer :hallo: :hallo: :hallo: Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Wales en Herefordshire 2018”