The Shepherds Rest

Reislog van onze trip naar Wales en Herefordshire in juni 2018
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

The Shepherds Rest

Bericht door Pieter »

Vandaag zijn we dus verkast van the Granary naar the Shepherds Rest. We waren om 20 over 9 al op pad, nadat de hele vracht weer achter in de auto geladen was. Gelukkig regende het toen niet al te hard meer, want daar voor kwam er nog heel veel water uit de lucht vallen.
Bij Cardigan zijn we de binnenlanden in getrokken, om het riviertje Teifi te volgen. Deze meandert prachtig door het dal met stroomversnellingen en watervalletjes. Bij Llechryd kwamen we over een brug en bij toeval zag ik daar een mooi zicht op de rivier.
Over de brug meteen rechtsomkeert gemaakt en het parkeerterrein op gezocht om vanaf daar een stel foto's te maken. Intussen lustten we wel een kop koffie, maar in de kleine kernen waar zoiets verkrijgbaar was, was geen plaats meer voor de auto :denk3: .
Niet getreurd, er komen vast meer plekjes om aan te leggen, dus vooruit met de geit. Bij Tregaron hebben we de “mountain road” genomen, dit is volgens de kaart een mooie route en we snijden meteen een hele hoek af. Eigenlijk kon het ook niet anders, want er is in de wijde omtrek geen weg te vinden.
Het ritje duurde al met al toch iets langer dan gedacht, want het was inderdaad een bergweg, dwars door Tywi Forest. Een spectaculaire weg, dat mag gezegd. Single track met uitwijk haventjes en hellingen van 25%, maar met prachtige uitzichten. Onderweg hebben we wat stops gemaakt voor foto’s, maar iets te eten was er niet te vinden.
Uiteindelijk stonden we om half 2 in Beulah bij the Trout Inn, waar we heerlijk hebben gegeten :snack: . De ham was heerlijk, de burgers al niet anders, de frietjes waren krokant en de vloeibare versnapering lekker koud. Daar wordt de burger weer mens van. Dit restaurantje is erg aan te bevelen mocht je ooit in de buurt zijn.
Om half 3 heb ik maar eens een paar extra scheppen kolen op het vuur gegooid :lach2: , want we willen een beetje op tijd aankomen bij het huisje. Om de stad Hereford te vermijden hebben we een omtrekkende beweging gemaakt, want op een zaterdag wil je niet in een drukke stad terecht komen.
Om kwart over 4 stonden we netjes op plaats van bestemming, waarna het uitladen weer kon beginnen. Tijdens het uitladen hebben we nog even kennisgemaakt met onze gastheer en gastvrouw en nu zitten we lekker uit te rusten. Ik schrijf m’n verhaaltje, Margreet kijkt TV en ik denk dat hier vanavond het licht al vroeg zal doven.
Morgen gaan we naar Ledbury, een oud marktstadje, om wat rond te wandelen en om nog wat boodschapjes te doen. Voor de rest van de week hier hebben we nog geen flauw idee, maar ook dat zal vast goed komen.
Ik vind het wel weer welletjes zo, morgen is er weer een dag.

:hallo: :hallo: :hallo: , Pieter

PS, er staan al een heel stel foto's op de fotopagina Afbeelding
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Paul
Moderator
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:07
Contacteer:

Re: The Shepherds Rest

Bericht door Paul »

Hoi hoi,

Eens rustig alle verslagen gelezen die we gemist hadden, de foto's bekeken en verdulleme, wat mooi daar.
Je moet het willen zien, zo jammer dat velen er geen oog voor (willen) hebben.
De inwendige mens komt ook niets tekort gelukkig :drink1: :happy:
Nog een heel fijne week en hopen dat het weer lekker meezit :-)

:kus3: Ger :zwaai3:

:hallo: Paul :bier:
Plaats reactie

Terug naar “Wales en Herefordshire 2018”