Eastnor Castle.

Reislog van onze trip naar Wales en Herefordshire in juni 2018
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Eastnor Castle.

Bericht door Pieter »

Yep, we hebben nog maar eens een kasteel bekeken, dit keer Eastnor Castle. Het lijkt op een middeleeuwse burcht, maar het is veel jonger dan dat. Pas in 1812 is men begonnen met de bouw om het familiefortuin te showen, want dat hoorde er nou eenmaal bij. De bouw heeft tot in 1824 geduurd, dus mag je het geen revolutiebouw noemen.
Vanaf 1870 ging het allemaal minder en tegen 1920 was veel van de eerdere 5300 hectare grond al verkocht om het kasteel te kunnen betalen. Uiteindelijk is het kasteel zelfs leeg komen te staan, ook door de grote som belasting die er betaald moest worden tijdens een vererving.
In 1949 is de familie begonnen met het restaureren van het kasteel, in de latere jaren geholpen door subsidies en dergelijke. Het kasteel zoals het er nu bij staat is grotendeels het werk van de huidige generatie van de familie en kan zichzelf bedruipen door het toerisme en andere partijen die delen van het kasteel kunnen huren.
Wie de hele geschiedenis wil lezen kan hier een kijkje nemen Eastnor Castle.
Al met al hebben we er ruim 3 uur kapot geslagen waarna we weer naar het huisje gegaan zijn. Ik was m'n pil vergeten vanmorgen en dat werd meteen afgestraft, dus doen we het nu rustig aan. waarschijnlijk worden de foto's op de fotopagina vanavond nog wel aangevuld met wat plaatjes van Ledbury en dit kasteel, dan kan iedereen die dat wil weer een beetje meegenieten.
De wandeling door het park om het kasteel was erg mooi, er staan enorme bomen die voor een mooi lichtspel zorgen en doorkijkjes creëren naar het kasteel en het meer wat er bij ligt.
Zoals de planning nu is gaan we morgen de Wye valley verkennen, te oordelen naar wat we op TV hebben gezien is het er erg mooi, dus gaan we er een ritje maken, inclusief een bezoek aan Ross on Wye.
Verder heb ik eigenlijk niet heel veel te vertellen, wie weet komt dat morgen wel weer :knip2: .

:hallo: :hallo: :hallo: , Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Tineke
Moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 mar 2016, 21:12
Contacteer:

Re: Eastnor Castle.

Bericht door Tineke »

Zo, weer even bijgelezen :klap4: ! En natuurlijk meteen de foto's bekeken, heerlijk meegenieten! En wat weer een prachtige vuurtoren, doet met denken aan een paar jaar terug, schitterend. Jullie zaten weer niet ver van de zee, met mooie stranden. Heb je daar ook de warme golfstroom zodat je uitheemse bomen ziet?
Wat een verschil in kastelen heb je in het Verenigd Koninkrijk, die van Schotland zijn toch minder hoekig, lijkt het. Wel prachtig, Picton Castle maar Eastnor Castle is dan toch weer heel anders. Ik heb genoten van de foto's, die van St. David's Cathedral zijn ook heeeel mooi!
Ik hoop dat je nog iets van de race hebt kunnen zien alhoewel hij niet spectaculair was, behalve de eerste ronde dan :whaa: :klap2: :whaa: :gna:
En die spinnen daar.... daar krijg je mij dus niet in, in dat huisje, dat snappen jullie vast wel!

Groetjes,
Tineke :zwaai3:
Plaats reactie

Terug naar “Wales en Herefordshire 2018”