The Wye Valley en omstreken.

Reislog van onze trip naar Wales en Herefordshire in juni 2018
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

The Wye Valley en omstreken.

Bericht door Pieter »

Vandaag zijn we door de Wye Valley getrokken, een prachtig bebost gebied met heel af en toe doorkijkjes op de rivier. Waarschijnlijk heb je iemand nodig die het gebied als z'n broekzak kent, want wij hebben maar weinig gezien van de rivier.
De rit was er niet minder om, het is er erg mooi. Bij het oude stationnetje van Tintern hebben we een lekkere cappuccino genuttigd en ik heb er een lekker stuk jaffa cake bij gepakt. Jaffa cake is een soort sinaasappel cake, met een sinaasappelgelei er in en chocolade er overheen.
Hierna zijn we verder zuidwaarts getrokken om via Chepstow weer naar het noorden te rijden. Via een kleine omweg hebben we nog een stukje Forest of Dean meegenomen in de trip. Ook dit is een prachtig gebied met veel loofbomen. We hadden in Ross on Wye een stop gepland, maar daar was het dusdanig druk dat we al snel besloten om hier van af te zien.
Omdat we ook nog naar een tuincentrum wilden en er een hele grote niet ver van ons huisje zit, zijn we daar naartoe gegaan. Hier hebben we de lunch genuttigd, een saucijzenbroodje waar je U tegen zegt en een broodje ham met kaas, naast de onvermijdelijke cappuccino. Het smaakte voortreffelijk moet ik zeggen.
Hierna heb ik dan toch eindelijk m'n eigen laurierplant gekocht, de eetbare soort welteverstaan. Hier was ik al langer naar op zoek en in dit tuincentrum hadden ze de plant.
Er waren nog veel meer kruiden die ik in NL nog nooit tegengekomen ben, zoals ananasmunt en spearmint. Veel tuincentra zouden een voorbeeld kunnen nemen aan deze. Alles stond er echt prachtig bij en zo veel keuze ben ik nog nooit tegengekomen.
Na een boodschapje in Ledbury zijn we weer naar het huisje gegaan, zo zijn we mooi voor de spits weer van de weg. Het is hier dan best druk op de weg en iedereen heeft dan gruwelijke haast.
Vanavond heb ik nog een poging gewaagd om het steenuiltje wat hier rondvliegt te fotograferen en eentje is zelfs redelijk gelukt. Zoals altijd ruim je de camera te vroeg op, want wat later zat het uiltje heel dichtbij op een paal. We dachten dat het er maar eentje was, maar er vliegt er nog eentje rond hier.
Of het een koppeltje is? Ik weet het niet, het zou zomaar kunnen, want het lijkt me dat ze elkaar niet tolereren in het jachtgebied. Wie weet dat ik morgenavond de foto er bij zet op de fotopagina, maar dat zien jullie nog wel.
Genoeg gekletst, morgen gaan we weer op tijd op pad, want we gaan naar Stokesay Castle, weer een heel ander kasteel, maar daar vertel ik later wel over.

:hallo: :hallo: :hallo: , Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Wales en Herefordshire 2018”