Herfst in Sissinghurst Gardens.

Reislog van onze trip naar Kent in oktober 2018
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Herfst in Sissinghurst Gardens.

Bericht door Pieter »

Een bezoek aan Kent zonder een bezoek aan een tuin is geen bezoek aan Kent. Er zijn vele tuinen te bezichtigen in Kent en dan bedoel ik niet de achtertuintjes in de volksbuurtjes, maar tuinen bij grote landhuizen. Wij hebben voor Sissinghurst gekozen, een landgoed wat beroemd is om de tuinen.
De tuinen zijn ontworpen door Vita Sackville-West, maar daarnaast schreef ze romans en gedichten. Ik ga er hier verder niet veel over vertellen, wie meer wil weten over Vita Sackville-West kan meer dan voldoende op het internet vinden over haar.
Al met al hebben we een uurtje of twee doorgebracht in de tuinen rondom het kasteel, de wandeling van 3 uur rond het hele landgoed leek ons toch wat te veel van het goeie. De tuinen op zich zijn meer dan genoeg en best de moeite waard om te bekijken, zelfs zo laat in het jaar nog. Er stond te lezen dat ze eigenlijk een beetje overvallen waren door de herfst met een eerste nachtvorst eind september.
Dat was ook te zien in de tuin, sommige planten waren al kaal, maar er is meer dan genoeg kleur en geur om van te genieten. Zomerdag moet de lucht bezwangerd zijn van de geuren, maar ik heb zo'n idee dat je er dan over de koppen kunt lopen.
Wat nog te vertellen, de tuinen zelf zien is de beste manier, maar dat zien jullie wel wanneer de foto's online komen. We zijn op tijd weer terug gegaan, want het weer begint om te slaan. Het is nog steeds droog, maar er dreigt regen te vallen. Zoals de berichten nu zijn is dat alleen voor de avond en nacht, morgenochtend zou het weer droog met af en toe een zonnetje moeten zijn.
Morgen gaan we nog wat toeren, waarschijnlijk naar de kust, want er is nog steeds geen visje verschalkt en when in England, dan moet er fish and chips gegeten worden :knip2: .
Voor nu is de inspiratie een beetje op volgens mij, want ik weet niet echt wat nog te schrijven. We vonden beide de tuinen wel mooi, maar voor ons zijn er nog veel mooiere te bewonderen die we zelfs al ook al bezocht hebben. Ieder z'n meug zullen we maar zeggen.
Ik ga de innerlijke mens eens versterken en ga dit stukje sluiten, wie weet volgt er later nog meer en anders morgen wel.

:hallo: :hallo: , Pieter
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Kent 2018”