Uitstapje naar de Pennines.

Reislog van onze trip naar het Lake District en North Yorkshire in mei 2019
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Uitstapje naar de Pennines.

Bericht door Pieter »

Geen Lake District vandaag, maar een uitstapje naar de North Pennines. We zitten er toch dicht bij in de buurt en we wilden vandaag er geen lange dag van maken. Het is per slot van rekening vakantie.
Het was al half 11 voordat we op pad gegaan zijn, dus de conclusie dat we lekker gelambald hebben is gerechtvaardigd :lach2: .
De A69 hebben we heel snel vaarwel gezegd om zo'n beetje de loop van het riviertje de Swindale Beck te volgen om later het riviertje de Lune te volgen.
Het is weer een heel ander landschap, heel erg verlaten ook buiten wat schapen met lammeren. Wanneer we Middleton-in-Teesdale bereiken is het landschap alweer veranderd, veel lieflijker en groen met verspreid een stel boerderijen. Het weer werkt ook prima mee, het zonnetje prikt en heel af en toe vallen er wat druppels, maar niks serieus.
Wat trouwens ook opvallend is, er zijn best veel plekjes langs de kant van de weg waar je veilig kunt stoppen. Dit hebben we nog niet vaak meegemaakt op onze reizen. Waarschijnlijk heeft het te maken met de vakantiedruktes in het hoogseizoen, want dan wemelt het hier van de fietsers en wandelaars.
Wij hebben er dankbaar gebruik van gemaakt, want om de auto zomaar aan de kant te zetten zijn we ondanks de vele trips naar de UK nog steeds niet gewoon.
Bij de High Force Waterfall hebben we een wat langere stop gemaakt en schrik niet, we hebben er zelfs gewandeld.
Bij het gelijknamige hotel hebben ze een prachtig parkeerterrein aangelegd en je kunt er een kaartje kopen om de waterval te bezoeken.
Nou zou menigeen meteen zeggen dat het flauwekul is om daarvoor te moeten betalen, maar in dit geval is het wel gerechtvaardigd. Er is een prachtig pad aangelegd naar de waterval, welke zelfs geschikt is voor rolstoelgebruikers. Alles netjes afgezet om te voorkomen dat iemand over de rand zou kukelen.
Langs het pad krijgen we al een uitzicht op de waterval en het water komt er met bakken vol overheen. Het is hier de afgelopen weken flink nat geweest met veel :regen1: en dat komt nu dus van de heuvels af denderen.
Aan de voet van de waterval voel je de grond zelfs denderen door de kracht van het water.
Omdat de maag begon te knorren zijn we op pad gegaan richting Penrith, geen idee of het eten in het hotel bij de waterval goed of slecht is, wij wagen het er niet op. De ervaring heeft ons geleerd dat hotels meestal niet de uitgelezen plekjes zijn om te gaan eten.
Op Hartside Summit (1903 voet) stond een eettentje met een prachtig uitzicht, maar helaas was de BBQ een beetje uit de hand gelopen, want het was compleet uitgebrand. De weg naar beneden was erg leuk om te rijden, scherpe bochten en steile afdalingen wisselen elkaar af.
In Langwhatby zijn we gestopt om te eten, the Shepherds Inn heet het café. Het zag er allemaal prima uit en een keus was al snel gemaakt. Een Wagyu burger en fish and chips. De vis werd op de kaart aangeduid als the Whale, maar ja, 't is maar hoe je zoiets op de kaart wil zetten.
Toen het bord voor me werd gezet kon ik een "WOW" niet onderdrukken :whaa: . Er lag me toch een grote kabeljauwfilet voor me waar je U tegen zegt. De "buckie" die ik ooit in Schotland heb gegeten viel er bij in het niet.
Na iets meer dan de helft opgegeten te hebben moest ik de strijd toch echt staken.
Nou ligt Langwhatby niet in Yorkshire, maar ik begrijp nu wel wat een Yorkshire portion is :lach2: :lach2: .
Omdat het boodschappen doen in Appleby niet echt gelukt was zijn we in Penrith nog even naar de super geweest, een Sainsbury's waar je verloren loopt. We hebben er voor morgen wat eten gehaald, we gaan thuis koken, want morgen wordt zeker een luie dag.
Wat er daarna nog komt weten we nog niet, we hebben wel een paar ideetjes en volgens de voorspellingen zijn de weergoden met ons. Inmiddels zijn de vingers alweer stram van al het typen, dus kap ik er nu weer mee. Wordt vervolgd :knip2:

:hallo: :hallo: Pieter
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Paul
Moderator
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:07
Contacteer:

Re: Uitstapje naar de Pennines.

Bericht door Paul »

Helloow vakantiegangers,

Voor een volgend eetentje dan toch maar een tupperware bak(je) meenemen of een klein aquarium, kan de overgebleven "wale" de geplande reis later weer voortzetten :ja: of om een doggiebag vragen (ook al hebben jullie geen hond bij jullie) :intel:

We zijn benieuwd naar de foto's, nu het weer ook zo mooi meewerkt moeten het weer heel fraaie zijn.

Een rustig dagje zo in de vakantie, hmmm, zal de leeftijd wel zijn :fluit1: :whaa: (komt in ieder geval bekend voor
:lach2: :lach2: )
Kan ook komen door de wandeltocht, even de benen de nodige rust geven. :fit2:

Neem het er van, wij gunnen jullie zeker een dagje vrij.

Zo even naar wat racerij kijken ergens in Spanje :hallo:

:knuf2:

Gerrie :kus3: :kus3: en Paul :knuf1: :proost: :hallo:
Plaats reactie

Terug naar “Lake District & North Yorkshire 2019”