Spelevaren.

Reislog van onze trip naar het Lake District en North Yorkshire in mei 2019
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Spelevaren.

Bericht door Pieter »

Vandaag zijn we uit varen geweest, en wel op Ulswater. Hier varen een aantal bootjes over het meer met een dienstregeling en met het juiste kaartje kun je de hele dag op en afstappen.
Het zijn veelal wandelaars die opstappen in Glenridding om bij Howtown in de buurt weer af te stappen. Daarna gaan ze lopend terug naar Glenridding. Wij hebben dat niet gedaan, dat trekken die oude botten niet meer :lach2: .
Ik geloof best dat het een prachtige wandeling is, de natuur is er erg mooi en blijkbaar zit er ook nogal wat wild in de bossen langs de wandelroute.
Het bootje waar wij op mee gevaren zijn is de oudste, gebouwd in 1877, met een stoommachine aangedreven. De stoommachine is er rond 1930 uit gehaald en daarvoor in de plaats is een dieselmotor geplaatst. Of die er nog in zit waag ik te betwijfelen, snellopende dieselmotoren waren er in die tijd niet heel veel, vooral niet voor de scheepvaart.
Een tripje rond het meer duurt iets meer dan 2 uur en je ziet de omgeving op weer een heel andere manier. Op het water was het best lekker toeven, want het was inmiddels al flink opgewarmd. 22 graden en bijna geen wind, dus de jassen hoefden niet mee.
Na de trip over het meer hebben we gelunched bij Fairlight, een hotel notabene, maar goed, we wilden niet een heel stuk lopen naar de hoofdstraat om daarna weer omhoog te moeten klunen. Achteraf gezien hadden we dat beter wel kunnen doen, heel geweldig was het eten niet. Het was voldoende, laat ik het daar maar op houden.
Na de lunch hebben we weer een stopje gemaakt bij de super, er moest nog wat brood ingeslagen worden, vast en vloeibaar :knip2: :lach2: , waarna we weer naar ons huisje zijn gegaan. Inmiddels betrekt de lucht alsof er zometeen nog een fikse onweersbui gaat vallen, maar dat blijkt weer mee te vallen.
Het is nog steeds lekker buiten, al is de zon wel gesluierd nu. Morgen nog een kort tripje door de Dales, we willen nog bij de Wensleydale Creamery kijken. Er wordt nogal hoog van opgegeven, dus gaan we aan de bron proeven of het echt zo is. Kijk maar eens op Yorkshire Wensleydale Cheese
Daarna is het tijd om hier de spullen alvast wat op te ruimen, want dan zit onze week in het westen er weer op. Vrijdag trekken we naar het oosten voor de 2e week van deze vakantie, maar daarover hebben we het later wel.
Voor nu ga ik nog even genieten van het mooie weer hier.

:hallo: :hallo: Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Lake District & North Yorkshire 2019”